Ära ole bully!

Wikipedia annab bully (lühidalt kiusamise) kohta järgmist:

“Kiusamine on väärkohtlemise vorm, mis seisneb oma tegevuse või käitumisega kellelegi sihilikult ebameeldivuste (füüsilise valu või ebamugavuse, vaimse alaväärsustundehirmu jne) tekitamises. Kiusamine võib olla sõnaline (narriminenoriminepilkaminemõnitamine,ähvardamine jne), füüsiline (tõukaminetogiminenäpistaminelöömine jne) või psühholoogiline (üleolev käitumineignoreerimine, kõrvalejätmine, millegi tegema sundimine vms). Kiusamise põhjuseks või ajendiks võivad olla kadedus, viha, madal enesehinnang jne.”

Aastate eest ripsmetehnikuna alustades olin samuti veidi ebakindel, sest töö oli uus ja tundmatu. Ajasin vaikselt oma rida ja tunnistan, et nii mõnelgi korral tekkis kiusatus kehvematele tegijatele halba öelda. Mul on hästi meeles, kuidas ettevõtjast sõbranna ütles, et tema keskendub oma postitustes pigem positiivsele ja konkurente maha ei tee. Mina olen ka pigem seda meelt, et konkurente ei tohiks nimeliselt halvustada. Olen ilutegijate foorumitest ja gruppidest üha enam eemaldunud just seetõttu, et seal on ikka ja jälle mõni bully. Jälgin paljusid välismaa foorumeid ja seal sellist laimamist nii tihti ei esine, pigem ollakse toetavad.

Eestis ilutegija leiab, et kui teeb teist maha, siis on kohe rohkemat väärt. Kas oled pannud tähele, et suuremad tegijad võtavad väga harva sõna ja kindlasti ei osale nad lauslaimamistes? Taas loen, et Iluteenindajate foorumis tehakse kellelegi liiga ja adminn peab korrale kutsuma bullyt… Jälle mõtlen, kui piinlik see teema on!
Reklaami ennast kõige paremast küljest ja sellest peab piisama. Ka teevad rahulolevad kliendid sinu eest tööd. Aga ära ole madal ja laima ise teisi. Kahjuks on ka minu õpilaste seas selliseid, kes on enda upitamiseks hakanud bullyks, kuid selle suhtumisega tekitatakse endale kiirelt vaenlased. Olen vaadanud, kuidas paar aastat töötanud ripsmetehnikutel katus sõidab – alguses nad teevad teisi maha, kuid lõpuks saavad hoopis enda ripsmepiltidele hävitavaid hinnanguid.
Ennast ise kiita ja soovitada võib – lasta ennast teistel kiita, ka seda võib. Palu mõnel rahuloleval kliendil endale soovitus kirjutada. Kogu positiivne kokku ja reklaami ennast selle abil – sõbraliku suhtumise abil on sul rohkem võita!
Pea meeles, et sinu kõrval on reaalsed inimesed. Ära ole bully!